منو های اصلی
Skip to Content

سرخط خبرها سرخط خبرها

جامعه شناسی کارآفرینی - ترجمه ی خانم دکتر شهلا باقری

بخشی از مقدمه مولف

بحث اصلی این مقدمه آن است که علوم اجتماعی نه‌ تنها در شناخت نظری کارآفرینی بلکه در خود کارآفرینی، به‌عنوان یک کسب و کار عملی، سهم مهمی دارد. این نگاه در شمار زیادی از مطالعات این رشته که در طول ده تا پانزده سال گذشته در انجمن مدرسه‌ی کسب و کار معرف توسعه بود به فراموشی سپرده شده است. به عقیده‌ی بنده علوم اجتماعی می‌تواند با نگاه به رفتار تجاریِ نوآورانه در سایر زمان‌ها، جوامع و فرهنگ‌ها و نیز با نگاه به کارآفرینی از زوایای بدیع و از چشم‌انداز طیف گسترده‌تری از کنش‌گرها نسبت به آن‌چه اکنون در حال انجام است ایده‌های تازه و نوینی را درباره‌ی نظریه و عمل کارآفرینی ارائه دهد. باید تأکید کنیم که شمار قابل توجهی از نگرش‌هایی را که علوم اجتماعی ایجاد کرده است می‌توان کمابیش به بایدها و نبایدهایی برای کارآفرینِ آینده تبدیل کرد. در چنین شرایطی اغلب بیان کاربردهای عملی یک علم اجتماعی خاص ناممکن است. در واقع فرآیند تلاش برای تعیین چگونگی استخراج دانش علمی پیرامون کارآفرینی از میان آثار علوم اجتماعی موجود تمرینی سودمند برای دانشجویان کارآفرینی می‌کند.

موضوع:جامعه شناسی

پديدآورنده:ریچارد سوئدبرگ

مترجم: دکتر شهلا باقری (عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی(  و سیده اطهر میرعابدینی

تعداد صفحات:184

نوبت چاپ:اول

نوع جلد:وزیری (شومیز)